Total Pageviews

February 26, 2015

Bestfriend~

Do you have bestfriend(s) ?

I do have some people that i considered them as my bestfriends.
You know who you are :) *wink eyes*

So since i have started my new sem
I wanna share new-close-friend-at-uni story

Hahah sound funny right

Kalau tahu macam mana aku survive masa sem tiga mesti korang terharu.
Kahkahkah~
Being a lone ranger is quite tough you know.
I have to deal with new friends and new perangai pelik at the same time

To be honest, tak semua orang suka kita. Ye betul. Tapi as long as perangai kita okay dan tak menyusahkan org, kita patut tak layan all the haterz man.

Masa aku sem dua macam semua baru. I know a little group of ladies haha satu batch.
Disebabkan aku ni jenis yang menegur org
So semua org aku buat kawan, tak kira awak senior mahupun junior okay? Semua gua redah *peace*

Oh nak dijadikan cerita, aku ada masalah sikit dengan my ex-housemates. Krisis sikit. Biasalah bila duduk ramai-ramai you have to cope with perangai masing-masing. Kan?

Dekat UniKL tu,masa sem satu dua mana la aku nak bercampur sgt dengan org. Itu lah housemates aku,itulah kawan aku. Lepas the krisis tu,aku jadi lone ranger. Pergi KLCC sorang-sorang,study sorang-sorang. Pendek kata aku buat sendiri. Untung masa sem 3 tak banyak sgt presentation.

Hahah but dont worry. Aku dah baik dengan semua housemates aku. Alhamdulillah,Allah dah makbulkan doa aku. Slow-slow okay~ Masalhnya antara housemates tu,biar la menjadi rahsiaaaaa :D

So back to the topic,after aku join jadi OC tu kawan-kawan aku makin bertambah la ye dekat UniKL tu. HAHAHAHA sampai kawan aku cakap "kau tegur semua org tu,kau kenal ke?" MashaAllah sis, saya tak kenal org pun saya senyum je. Sedekah katakoo~ heheh senyum jelah.

Di tambah lagi,sem ni Maiyiana Malek dah masuk belajar balik. Lagi havoc lah. Lagi sem ni aku rapat dengan kawan baru (not so baru,kenal dri sem 2 tapi baru rapt sem 4) Rofarahaiza hehehe and Rahiza too~

Allah made them to colourful my life in UniKL hehe
I sooo grateful to have Mai,Farah and Rahiza. May Allah bless these angels~

Old friend is gold
New friend is diamond~ hehe

 Pengajaran dari cerita yang lepas
-Jangan terlalu percaya kan org lain,unless kau dah kenal lama
-Berkawan la sekadarnya,supaya takde la sakit hati kalau kena pulau
-You have to be independent. mental kena kuat duduk U
-Jangan mudah melatah
-Berkawan lah dgn semua org :)


Itu saja khidmat nasihat dari Nadiah comelzzz~

Goodnight! Thank you reading. Membaca itu jabatan ILMU ahakz~


No comments: